Jdi na obsah Jdi na menu
 


Boj taxislužeb u letiště se přiostřuje

12. 9. 2012

 taxi.jpg

Mnozí z turistů, kteří přilétají na letiště Gando, tedy Las Palmas de Gran Canaria, využívají pro cestu do svého hotelu či apartmánu vozy taxislužby. Někdo využije vozy přistavené před příletovou halou, někdo si zavolal taxikáře z města, který ho na letiště vezl.
 
Nyní však administrativním zásahem radnice města Telde, do jehož oblasti letiště patří, došlo k poměrně závažným změnám. V kostce jde o to, že od  11.9.2012 mohou nabírat klienty před letištní halou pouze taxikáři s licencí vydanou právě radnicí v Telde. Chcete říct diskriminace? Proč tak jemná slova. Tady se hovoří až přímo o válce taxikářů a to zejména tří nejsilnějších skupin – Las Palmas, Telde a Maspalomas.
 
Dříve bylo letiště takovou svobodnou zónou a bylo to vcelku i logické, protože taxík jedoucí kupříkladu z Maspalomas (cca 40 kilometrů) nemusel jet zpátky prázdný. Nyní však může na letišti brát cestující pouze vůz s licencí radnice v Telde a o to více se tedy bude po dálnici v taxících vozit vzduch. Ať v tom taxíku z Maspalomas, vracejícímu se z letiště zpět na jih ostrova, tak v taxíku z Telde, který se po vyložení zákazníka třeba v Maspalomas vrací zpět prázdný na letiště. Prostě kocourkov. A aby někdo nešvindloval, hrozí se velkými pokutami.  
 
Podobná praxe je zavedená i na jihu ostrova, kde si taxikářská skupina v Maspalomas prosadila, že vozy taxislužby z jiných měst nesmějí po příjezdu do Maspalomas hledat zákazníky, ale musí se vydat na zpáteční cestu prázdné. A nyní se něco obdobného prosadilo i v další oblasti – v Telde. Na kontrolu plnění tohoto nového nařízení bude nasazena Guardia Civil, místní policie a to i neuniformovaná složka. Inu, chtělo by se říci, s čím kdo zachází, tím také schází.
 
Jen je trochu smutné, že v tomto boji zůstává zákazník až na, řekněme, posledním místě, natož aby někdo řešil skutečnost, že cena za dopravu třeba z Maspalomas na letiště se zvedla za posledních 5 let o 100%. Tržby taxikářů klesají, zákazníků, kteří by je aktivně vyhledávali je stále méně a místo liberalizace trhu hledá radnice pro své „ovečky“ taková opatření, která by jejich monopol ještě více ochránila.
 
Nikdo se pak nesmí divit, že v příletové hale najdete řadu lidí s cedulkami, kteří čekají na své již dávno dopředu domluvené klienty. A cena takových přepravců? Až o polovinu levnější než taxikářský monopol. A s dodatkovými službami jako jsou nápoje zdarma navíc. Více informací o jedné z takových možností najdete na webu www.grancanariaservis.cz.  A nejen o dopravě z letiště, ale i o dalších nabídkách na dopravu po celém ostrově. 

Vytisknout

 
 

 

 
TOPlist