Jdi na obsah Jdi na menu
 


Turisté více utrácejí, nejvíce pak na Gran Canaria

19. 11. 2015

fotografie1797_resize.jpg

Finanční statistiky za třetí čtvrtletí ukazují, že nejvíce turisté utrácejí, ze všech kanárských ostrovů, právě na Gran Canaria. Hodnota průměrné útraty za dovolenou je nejvyšší za posledních deset let. 

Od července do konce září letošního roku utratil v průměru zahraniční turista na ostrově věčného jara za celý svůj pobyt 1.220 euro. Kanárský průměr je přitom "jen" 1.117 euro na jednoho zahraničního turistu. Na Tenerife utratil tento "průměrný turista" po dobu své dovolené 1.208 euro, na ostrově Fuerteventura pak 1.208 euro a na Lanzarote 1.156 euro.

To vše znamená, že Gran Canaria je mezi kanárskými ostrovy na čele i v útratě za den. Zahraniční návštěvníci v průměru zaplatí za jeden den své dovolené, tedy za hotel, dopravu a další výdaje, přesně 103 euro za osobu a den. Za tato čísla je nutné poděkovat především turistům z Německa, kteří v průměru za svou dovolenou vydají 1.321 euro za osobu. Je to výrazný nárůst oproti roku 2014 a stejnému čtvrtletí, o rovných 83 euro/osobu.

Pozadu však nezůstávají ani tuzemští turisté, především ti z kontinentu. Ačkoliv Španělsko svírá již osmým rokem krize, v průměru Španěl na své dovolené na Gran Canaria utratil za třetí čtvrtletí 2015 o 52 euro více, než za stejné období roku předchozího. Za dobu strávenou na ostrově to bylo letos od července do září v průměru rovných 815 euro na osobu.

Takové zvyšování průměrných nákladů na dovolenou je ale dvousečné. Cestovní kanceláře "využívají" jedinečnost kanárských ostrovů jako bezpečné destinace a zdražují pobyty. Pozadu nezůstávají ani hoteliéři nebo místní obchodníci. Je tak stále více turistů, a především z Německa či Velké Británie, tedy ze zemí odkud přijíždí nejvíce návštěvníků (celkem přes 2 miliony za rok), kteří si svou dovolenou na Gran Canaria organizují samostatně, bez cestovní kanceláře.

Za letošní rok to bylo již 39% turistů, kteří si letenku zakoupili samostatně u letecké společnosti nebo na vyhledávacích webech. Roste také počet onlline objednávek hotelů na webech, jako je třeba světová jednička booking.com

 

Vytisknout

 
 

 

 
TOPlist