Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vlakem do Maspalomas již v roce 2018?

29. 6. 2013

 

vlak.jpg

Trať z Las Palmas de Gran Canaria do Maspalomas by vytvořila po dobu čtyřleté výstavby až 18.000 pracovních míst. 

Cesta mezi přístavem Santa Catalina a Meloneras by měla trvat 20 minut a jen v prvním roce provozu by měla železnice přepravit 14,600.000 cestujících. Cena by neměla překročit hodnotu jízdenky, kterou dnes cestující platí v autobusech. 

Celkové náklady na stavbu jsou plánovány ve výši 1.545 milionů eur, instalováno by mělo být 57,6 km tratí, vybudováno jedenáct stanic, rozsáhlé elektrické vedení, je nutné vybudovat viadukty, několik tunelů, budou vyvlastněny pozemky a vybudován také ekologický energetický park, který má vyrábět pro potřeby železnice 30 megawattů za hodinu. To vše sdělil včera ministr dopravy ostrovní vlády Gran Canaria, María del Carmen Rosario Godoy. Dále uvedl, že většina stavebních projektů již jen čeká na konečné schválení u ministerstva životního prostředí na schválení vlivu stavby na životní prostředí. 

Dosud je realizováno asi 18 z 24 mil. euro, určených pro vypracování stavebních projektů, které hradí v plném rozsahu ministerstvo pro místní rozvoj.

Ohledně stavby tratě, ale i nákladů na přípravné projekty, se rozhořel politický střet mezi Partido Popular, socialisty (PSOE) a nacionalisty. 

Ministr dopravy připomněl, že po dokončení projektů je možné neprodleně zahájit výstavbu. Pokud jde o financování, řekl, že první možností je, že se na nákladech bude podílet stát, nevyloučil však ani soukromé financování. Kontakty se zahraničními investory již byly navázány, spekuluje se o investorech z Číny.

Projekty budou hotovy včetně všech povolení v polovině roku 2014 a práce na výstavbě trati by mohla začít okamžitě s tím, že provoz je možný v roce 2018. 

Vytisknout

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 
TOPlist