Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dálnice GC-1 bude provizorně opravena, kilometrové kolony od víkendu zmizí

13. 12. 2019

gc-1.jpg

Dálnice GC-1 do Las Palmas je aktuálně těsně před vjezdem do hlavního města průjezdná pouze v jednom pruhu, správa silnic uzavřela v úterý dva pruhy kvůli nebezpečí, že těleso dálnice "sklouzne" do moře. Opravy probíhají v noci, kdy je dálnice směr sever kompletně uzavřena - VIDEO

Přístup přes dálnici GC-1 do Las Palmas je stále složitější, podle údržby silnic Cabildo de Gran Canaria dochází k masivnímu poškození opěrné zdi GC-1 poblíž pláže La Laja (mapa). Nákladní automobily a další těžké dopravní prostředky musí jezdit přes GC-3, aby se dostaly do hlavního města. Pravý pruh na GC-1 byl v této oblasti již několik dní blokován, v úterý údržba silnic také zablokovala střední pruh, jinak GC-1 hrozí, že se sesune do moře. Čas potřebný k cestování do hlavního města je kvůli uzavření a odklonu značně delší, tvoří se vlastně neustále dlouhé kolony. Vyjma obchvatu přes GC-3 není jiná objížďka možná. 

Opěrná zeď dálnice je pravděpodobně poškozena již od ledna 2019. V té době byly provedeny částečné  opravy v naději, že to bude stačit. Trhliny se však opět zvýšily.

Podle Cabildo de Gran Canaria by měl být zítra, tedy v sobotu, prostřední pruh GC-1 opět otevřen pro dopravu osobních aut. To je možné, protože technici Cabildo provedli částečnou podpěru sesouvající se zdi. Jedná se o předběžné opatření k uvolnění provozu na GC-1 ve směru na Las Palmas. Tento týden ve středu došlo k dopravní zácpě o délce až 24 kilometrů již od 10 hodin ráno z důvodu zúžení GC-1 na jeden průjezdný pruh.

Těžká vozidla, jako jsou kamiony a autobusy, musí nyní i v budoucnu (do úplné opravy v červnu 2020) však do hlavního města jezdit pouze přes "obchvat" GC-3. Autobusová společnost Global SU se snaží svým cestujícím těžkosti kompenzovat formou bezplatného transferu do zóny za výlukou. Například, pokud chcete jet do San Christobalu, autobus musí zastavit až v San Telmo (dále na sever ve městě), kde můžete nastoupit na autobus  a jet zpět na jih od města, aniž byste za to museli platit.

Podle současných informací od Cabildo bude kompletní renovace GC-1 trvat asi 6 měsíců, takže v červnu 2020 by měla být GC-1 v oblasti El Tívoli pořádku. Aby mohly práce začít, je nutné přemístit palmy. Cabildo ujišťuje, že žádná palma nebude zničena, jen přesunuta. Teprve potom může začít skutečná práce na nové opěrné zdi. Stavební náklady se odhadují na přibližně 1,5 milionu EUR. Nová zeď má být údajně vysoká mezi 12 a 15 metry a má být postavena v délce 60 metrů. Měla by být vystavěna tak, aby opětovné "sklouznutí" dálnice bylo téměř nemožné.

Vytisknout

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 
TOPlist