Pokles počtu cestujících v letecké přepravě mezi ostrovy
Podle aktuálních údajů poklesly meziročně počty letecky přepravených cestujících mezi ostrovy o hrozivých 23%.
Podle Ministerstva veřejných prací, dopravy a regionální politiky je na vině ekonomická situace a velmi silná konkurence námořní dopravy.
Není to ani rok, co společnosti Fred Olsen a Armas ohlásily výrazné snížení cen dopravy na trajektech a to včetně přepravy aut. Letecký přepravce BINTER, který se po krachu Islas Airways stal vlastně monopolním dopravcem, na tyto změny však nereagoval. Jednoznačným důvodem, proč Binter zachovává vysoké ceny letenek je skutečnost, že většinu pasažérů tvoří rezidenti kanárských ostrovů, kteří pobírají slevy na nákup letenek ve výši 50%. Zákon však nestanoví maximální výši příspěvku a tak letecké společnosti (nejen mezi ostrovy ale i mezi ostrovy a pevninou) nejsou motivovány držet trvale nízké ceny letenek.
Pokud chcete například z Gran Canaria zamířit na Tenerife, což je nejčastější cíl výletů grancanarios, zaplatí čtyřčlená rodina s autem na trajektu Fred Olsen 105 euro za zpáteční cestu komplet a ještě má možnost si koupit se slevou vstupenky do Loro nebo Siam Parku či na lanovku na Pico de Teide.
Při letecké přepravě zaplatí ta samá rodina 244,48 euro a k tomu si ještě musí připočítat náklady na parkování na letišti (cca 20 euro za den), pokud je na letiště neodveze někdo z příbuzných. Další nevýhodou letecké přepravy je skutečnost, že po příletu musí pasažéři využít k přepravě do cíle taxi nebo opět někoho žádat o odvoz.
Na dotace cen letenek jdou ročně z rozpočtu madridské vlády miliony euro a tak je dost nepochopitelné, proč kanárská vláda odmítá změny v podpoře cen letenek. Stejně tak bylo nelogické i odmítnutí společnosti Ryanair, která nabízela zajištění cenově výhodné letecké přepravy mezi ostrovy i bez státních subvencí. Novináři tak mají prostor pro oprávněné spekulace o korupčním prostředí.